Δράσεις στο κτίριο της Ερμού 134-136
Ο κήπος των «θαυμάτων» στην Ερμού 134-136
Από το 1982, στο κτίριο και τον κήπο της Ερμού 134-136, ο Σύλλογος Ελλήνων Αρχαιολόγων στέγαζε τα γραφεία του, την βιβλιοθήκη, τον ξενώνα για τα μέλη, δράσεις του Συλλόγου, επιστημονικά σεμινάρια, διαλέξεις και εκδηλώσεις του Συλλόγου, εκδηλώσεις, δράσεις και εκθέσεις Υπηρεσιών του ΥΠΠΟ, εκδηλώσεις άλλων φορέων, καλλιτεχνικές εκδηλώσεις και πολιτιστικά δρώμενα, με ιδιαίτερη έμφαση στην απεύθυνση στη γειτονιά και τους φορείς της πόλης, σε πολιτιστικούς φορείς, και στην κοινωνία των πολιτών. Ελάχιστο δείγμα των πολύμορφων δράσεων βλέπετε στην ενότητα αυτή.
Με τον τρόπο αυτό, το δημόσιο κτίριο που είχε παραχωρηθεί από το ΥΠΠΟ στον Σύλλογο Ελλήνων Αρχαιολόγων όχι μόνο αναβάθμισε την σχέση των αρχαιολόγων της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας με την κοινωνία αλλά και εκπλήρωσε τους κοινωνικούς σκοπούς ενός δημόσιου κτηρίου, αποτελώντας ένα ζωντανό χώρο – τοπόσημο στην περιοχή του Θησείου και αποδεικνύοντας ότι τα κτήρια ιδιοκτησίας του ΥΠΠΟ μπορούν να αποτελέσουν αναζωογονητικό στοιχείο για την πόλη και τον πολιτισμό, χωρίς καμία εμπορευματική χρήση.
Σε αντίθεση με δεκάδες άλλα ακίνητα του ΥΠΠΟ στην Πλάκα και το ευρύτερο ιστορικό κέντρο, παραχωρημένα σε ιδρύματα και σωματεία, τα περισσότερα από τα οποία παραμένουν ερμητικά κλειστά για τους πολίτες (λχ Ίδρυμα Μητσοτάκη, Ίδρυμα Σαμαρά, Ίδρυμα Γ. Παπανδρέου).
Όλα αυτά αποφάσισε να τα καταργήσει η Υπουργός Πολιτισμού Λ. Μενδώνη με την απόφαση «έξωσης» του ΣΕΑ που εξέδωσε στις 11/8/2023. Απόπειρα λογοκρισίας στον πλέον ιστορικό σύλλογο εργαζομένων επιστημόνων του Υπουργείου Πολιτισμού.
Ο Σύλλογος Ελλήνων Αρχαιολόγων εκφράζει την ευγνωμοσύνη του για τις χιλιάδες υπογραφές και τα εκατοντάδες ψηφίσματα και κείμενα συμπαράστασης που έλαβε για την παραμονή του στην ιστορική έδρα του. Χιλιάδες πολίτες, σωματεία, άνθρωποι των τεχνών, των γραμμάτων και της επιστήμης, κάτοικοι του Θησείου, το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Αθηναίων ζήτησαν με επιστολές τους την ανάκληση της Υπουργικής Απόφασης της 11/8/2023 για την “έξωση” του ΣΕΑ από την ιστορική του έδρα.
Ο ΣΕΑ συνεχίζει να διεκδικεί την επιστροφή στην ιστορική του έδρα. Για να συνεχίσει το κτίριο της Ερμού να αποτελεί σημείο αναφοράς και σύνδεσης της αρχαιολογίας με την κοινωνία!