Δεν χρειάζονται άλλοι αρχαιολόγοι στο Υπουργείο Πολιτισμού κ. Μενδώνη;

Με έκπληξη πληροφορηθήκαμε ότι στα εγκαίνια έκθεσης στο Αρχαιολογικό Μουσείο Ηρακλείου, όταν ο Περιφερειάρχης Κρήτης ανέφερε από βήματος ότι οι Υπηρεσίες της Κρήτης έχουν ανάγκη από προσωπικό και μάλιστα αρχαιολόγους, η Υπουργός απάντησε, δημόσια, ότι δεν χρειάζονται άλλοι αρχαιολόγοι!

Το οξύ πρόβλημα στελέχωσης, ειδικά στην Κρήτη, έχει επισημανθεί στην Υπουργό Πολιτισμού με συγκεκριμένα στοιχεία. Το γνωρίζει πολύ καλά η ίδια, η οποία αυτές τις μέρες στην Κρήτη εγκαινιάζει έργα του Ταμείου Ανάκαμψης και πινακίδες στα μνημεία UNESCO. Γνωρίζει πολύ καλά ότι όλα αυτά έγιναν χάρη στην υπερεργασία, πολλές φορές εξαντλητική, των συναδέλφων και συναδελφισσών μας στις ΕΦΑ Λασιθίου, Ηρακλείου, Ρεθύμνου, Χανίων. 

Ίδια είναι η κατάσταση στις Εφορείες Αρχαιοτήτων σε όλη την Ελλάδα: η πολιτική ηγεσία του ΥΠΠΟ γνωρίζει πολύ καλά ότι σε περιοχές με μεγάλη ανοικοδόμηση, μεγάλα δημόσια έργα, αρχαιολογικούς χώρους με μεγάλη πυκνότητα και τεράστια επισκεψιμότητα, ο όγκος των εισερχομένων εγγράφων και αιτημάτων των πολιτών δεν αντιστοιχεί στον αριθμό του προσωπικού. Γνωρίζει πολύ καλά ότι 24 τμήματα Εφορειών Αρχαιοτήτων σε όλη την χώρα έχουν έως 2 (!) θέσεις αρχαιολόγων! Και μόνο ο αριθμός των έκτακτων συναδέλφων, υπερδιπλάσιος αυτού των μόνιμων, αποδεικνύει τις τεράστιες ανάγκες του ΥΠΠΟ σε επιστημονικό προσωπικό. Όλα αυτά οδήγησαν τον ΣΕΑ, στις 15/12/2025, να πραγματοποιήσει 24ωρη πανελλαδική απεργία για το θέμα της έλλειψης προσωπικού, που οδηγεί στην εργασιακή μας εξόντωση σε ολόκληρη τη χώρα.

Δυστυχώς, η πολιτική ηγεσία όχι μόνο δεν παρέχει στήριξη στην Αρχαιολογική Υπηρεσία, αλλά, αντιθέτως, από εκεί εκπορεύεται ο συνεχής εργασιακός μας εκφοβισμός, οι απειλές πειθαρχικών, ο εργασιακός εξευτελισμός μπροστά σε πολιτικούς ή αυτοδιοικητικούς παράγοντες οι πιέσεις για ανέφικτα χρονοδιαγράμματα και για χειρισμό υποθέσεων με παράκαμψη της προστασίας των μνημείων. Η ιδιαίτερη στοχοποίηση της ΕΦΑ Ηρακλείου, είναι απολύτως σχετική με την αντίθεση στην καταστροφή του μοναδικού μνημείου του λόφου της Παπούρας.

Όταν η Υπουργός Πολιτισμού λέει ότι “δεν χρειάζονται άλλοι αρχαιολόγοι” στο Υπουργείο Πολιτισμού, εννοεί ότι δεν επιθυμεί επιστήμονες που να προσλαμβάνονται αξιοκρατικά, να έχουν επιστημονική γνώμη και να βάζουν την υπεράσπιση των μνημείων και την εφαρμογή του αρχαιολογικού νόμου πάνω από τις «προσταγές» της πολιτικής ηγεσίας. Το αποδεικνύει, άλλωστε, με την απόλυτη έλλειψη αξιοκρατίας στους διορισμούς ΔΣ και Γενικών Διευθυντών που τοποθέτησε στα Μουσεία-ΝΠΔΔ, με αποκλειστικά κομματικά κριτήρια, προκειμένου να λειτουργούν ως παραρτήματα του γραφείου της Υπουργού!

Κάτω τα χέρια από την Αρχαιολογική Υπηρεσία. Είμαστε υπάλληλοι στην υπηρεσία του πολιτισμού και του ελληνικού λαού και όχι υπάλληλοι της/του εκάστοτε Υπουργού.

Απαιτούμε μαζικές προσλήψεις στην Αρχαιολογική Υπηρεσία για τις ανάγκες των μνημείων και την εξυπηρέτηση του πολίτη.

Προηγούμενη ανάρτηση

Αλληλεγγύη στο λαό της Κούβας

Επόμενη ανάρτηση

Ανακοίνωση της Κεντρικής Εφορευτικής Επιτροπής (ΚΕΦΕ) για τις αρχαιρεσίες του Συλλόγου Ελλήνων Αρχαιολόγων

Εγγραφή στο Newsletter

Εγγραφείτε στο Newsletter μας για να λαμβάνετε όλα τα νέα του Συλλόγου.
Αποκλειστικά για ενημέρωση. ✨