Τον Ιούνιο του 1828 ξεκίνησε το χτίσιμο του «Καποδιστριακού ορφανοτροφείου». Το 1880 το ορφανοτροφείο κλείνει και μετατρέπεται σε φυλακή «υψίστης ασφαλείας».
Ιδιαίτερα, κατά τις περιόδους της μεταξικής δικτατορίας, της Κατοχής, του Εμφυλίου Πολέμου και της μετεμφυλιακής περιόδου, το ίδιο αυτό κτίριο χρησιμοποιήθηκε ως φυλακή πολιτικών κρατουμένων,
Η Περιφερειακή Επιτροπή Αττικής αποφάσισε τον Απρίλιο την εκμίσθωση χώρου του Καποδιστριακού Ορφανοτροφείου Αίγινας σε ιδιώτη, για τη δημιουργία «Μουσείου Φιστικιού Αίγινας» και τον καθορισμό των όρων Διακήρυξης φανερής πλειοδοτικής δημοπρασίας. Με βάση αυτούς τους όρους ο εκμισθωτής ιδιώτης θα αναλάβει τη δημιουργία του Μουσείου και την εκμετάλλευσή του στη συνέχεια.
Να μην προχωρήσουν οι σχεδιασμοί της Περιφέρειας που οδηγούν στην αλλοίωση του ιστορικού χαρακτήρα του παλιού Καποδιστριακού Ορφανοτροφείου και μετέπειτα Φυλακών στην Αίγινα και μάλιστα με την εμπλοκή και εκμετάλλευσή του από ιδιώτες.
Να προχωρήσει ο ήδη αποφασισμένος σχεδιασμός, ώστε το τμήμα του χώρου να μετατραπεί σε αρχαιολογικό μουσείο και βιβλιοθήκη και το υπόλοιπο κτίριο να παραμείνει και να αναδειχθεί ως χώρος μνήμης και μουσείο εθνικής αντίστασης, χωρίς αντίτιμο για το λαό.